Nasze-Podróże - Podróżuj z nami

TORUŃ - trasa

Pewnego sobotniego ranka wybraliśmy się w małą podróż do Torunia miasta pierników i Kopernika. Naszą podróż zaczeliśmy oczywiście z Warszawy, wybraliśmy atostradę A2 w kierunku Łodzi, a następnie zjazd na A1 kierunek Gdańsk - droga prosta przyjemna i co najważniejsze "jeszcze darmowa" czas podróży spkojną jazdą ok 2,5 godz. Oczywiście istnieją jeszcze dwie drogi alternatywne krótsze ale za to czasowo dłużej.

TORUŃ - misto

Po przyjeździe do Torunia wybraliśmy parking przy Bulwarze Filadelfijskim w weekendy parkometry nie działają więc śmiało można zostawić samochód nie obawiająć się kosmicznego rachunku czy groźby odcholowania - ulga ta nie dotyczy ścisłego centrum (strefa 1). Po zaparkowaniu udajemy się na małe śniadanko :)(przyjechaliśmy wcześnie ok godz. 8.00). Zmierzając na upragnione śniadanko po drodze zwiedzamy Krzywą Wieżę w Toruniu, następnie przemieszczamy się ul. Piekary w kierunku Parafii pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny do której warto zajrzeć i zwiedzić. Z tamtąd trafiamy na Rynek Staromiejski, ale idziemy dalej jeszcze tu wrócimy :), wchodzimy do restauracji "Bułka" miły przyjemny lokal, wygodne fotele dobre śniadanko ale jest jedna wada długo trzeba czekać na relizację zamówienia (chyba, że my żle trafiliśmy).

Po posileniu się i załatwieniu paru potrzeb w końcu rozpoczynamy nasze zwiedzanie

Przemieszczamy się ul. Szewską, aż do ul. Prostej po drodze mijamy przyjemnego Pieska z parasolką i wychodzimy na Rynek Nowomiejski.

Z rynku kierujemy się na ul. Szpitalną i do kościoła św. Katarzyny (garnizonowy) warto go zwiedzić ze względu na bardzo charakterystyczny ołtarz z kamienia wykonany przez rzeźbiarza Ignacego Zelka w latach 1924 i 1930, jak równieź kościół ten posiada najwyższą w Toruniu wieżę o wysokości 86m, oraz 35-głosowe organy z czasów budowy 1894-1897. Po zwiedzeniu kościoła udajemy się w stronę ruin zamku krzyżackiego podrodze mijająć bardzo ciekawą budowlę, a jest nią Teatr Baj Pomorski.

Po dotarciu do ruin zamku mamy okazje zobaczyć pozostałości po wielkim zamku Krzyżackim jak również repliki trebuszy i inne ciekawe eksponaty

Idąć dalej docieramy do kolejnego "zwierzaka", a jest nim osiołek, po drodze odwiedzamy sklep z piernikami robimy mały zapas i dalej w kierunku Rynku Staromiejskiego. Po dotarciu do rynku ukazuje się nam pomnik Kopernika i piękny kościół akademicki oraz Ratusz Staromiejski.

Na Rynku Staromiejskim idziemy na mały obiad do Manekina polecamy tą dobrą i tanią restaurację. Po najedzeniu przemieszczamy się na drugą stronę wisły aby zobaczyć piękną panoramę Torunia.

A poniżej mapka z naszej wycieczki jak również zapraszam do oglądania zdjęć w galerii.

REKLAMA

©2017 D-K. Wszelkie prawa zastrzeżone.