Nasze-Podróże - Podróżuj z nami

PRAGA - trasa

Więć tak naszą podróż zaczeliśmy z Warszawy ok godz. 12.00 w nocy kierowaliśmy się na autostradę A2, a następnie na S8 w kierunku Wrocławia i dalej, aż do Zgorzelca droga dobra więc sprawnie nam szło.

Po dojechaniu do Zgorzelca zatrzymaliśmy się na uzupełnienie paliwa oraz na małe zakupy:). Dalej kontynuowaliśmy naszą pordóż drogą wojewódzką 352, aż do Bogatyni a potem dalej w kierunku Sieniawki, aby znów wjechać na drogę nr 352. Granicę Polsko-Czeską przekroczyliśmy w miejscowości Luptin.

W Czechach znajdowaliśmy się na drodzę nr 35 oczywiście na pierwszej lepszej stacji benzynowej zakupiliśmy winiętę 10 dniową za 310 koron = ok 51zł. Wypełniamy kartęczkę naklejamy i jedziemy dalej. Kierujemy się na drogę ekspresową E442 w kierunku Liberca, w miejscowości Turnov zjeżdzamy na auostradę D10 i jesteśmy już na ostatniej prostej do Pragi.

Do Pragi wjeżdzamy od strony wschodniej i parkujemy samochód na parkingu P+R Černý Most. Wybraliśmy ten parking z tego względu że jest blisko metra oraz zjazdu z autostrady. Cena parkingu była oszałamiająco niska bo za cały dzień zapłaciliśmy niespełna 20 koron = ok 3,15 zł.

PRAGA - miasto

Po zaparkowaniu samnochodu przemieszczamy się do metra, które znajduję się po drugiej stronie ulicy, kupujemy bilet jednorazowy i wsiadamy na stacji Černý Most (linia pomarańczowa) i jedziemy do centrum. Dojeżdzamy do stacji Mustek i przesiadmy się na linię zieloną i jedziemy dwia przystanki, aż do Malostranska. Wybraliśmy początek zwmiedzania najpierw od Hardaczan ze względu na to, że znajduję się na wzgórzu i jest łatwiej. Po wyjściu z metra idziemy na schody i zaczynamy naszą wspinaczkę, po dotarciu na górę naszym oczom ukazuję się brama wraz z dwiema budkami wartowniczymi oraz panorama miasta.

Po wejściu w brame idziemy wąskimi uliczkami w stronę Katedry św. Wita która robi wrażenie pod względem wielkości jak również techniki budowniczej. Zwiedzanie najlepiej rozpocząc z rana ze względu na to, że warto zdąrzyć o godz. 12.00 na uroczystą zmianę warty, która odbywa się na dziedzincu zamku.

Po wyjściu z zamku i zwiedzeniu Lorety kierujemy się na Zameckie schody które prowadzą prosto na most Karola. Po dotarciu do mostu i zwiedzeniu go oraz podziwu panoramy Hardaczan docieramy w okolice Klementinum i nstępnie wąskimi uliczkami prosto do Rynku.

Po dotarciu do rynku ukazją się nam malownicze i kolorowe kamieniczki. Po zwiedzeniu wszystkiego zmierzamy w stronę stacji metra Mustek i drogą powrotną wracamy do samochodu.

A poniżej mapka z naszej wycieczki jak również zapraszam do oglądania zdjęć w galerii.

REKLAMA

©2017 D-K. Wszelkie prawa zastrzeżone.